2015. augusztus 2., vasárnap

Harmadik fejezet: Leslie

-Figyelj, Lucy –tette puha kezét az enyémre, közben végig engem nézett.

Kizökkentettem magamat a gondolkodásomból, és rápillantottam. Nem szólaltam meg, csak óvatosan elmosolyogtam, hiszen tudtam, hogy nem csak testileg, de lelkileg is itt van velem. Biztos neki sem könnyű ez az egész helyzet, sőt egyikünknek sem jó.

-Nagy baj lenne, ha holnapra beszerveznék egy dupla randit?

Szemeim kikerekedtek, szemöldökömet pedig szinte a hajtövemig felhúztam.

-Dupla –nyeltem egyet- Randi? Ez most komoly?

- Igen, szeretném bemutatni a barátomat, de tudom, hogy egyedül lennél, és ezt nem szeretném.

- Ugyan mi bajom lenne?

- Nem tudom, de szerintem tök jó ötlet lenne, ha elhívnád Adamet. –igazából tényleg jó ötlet, mivel elég régen beszéltünk utoljára. És mivel a legjobb fiú barátom volt, biztosra vehettem, hogy számíthatok rá.

Gyorsan bepötyögtem a számát a telefonomba, majd a fülemhez rakva, megpillantottam Leslie arcát, az örömtől csillogni. Nevetnem kellett azon, ahogyan tapsolt és szinte ugrált a beleegyezésem miatt. Ekkor azonban véget ért a csörgés.

-Szeretet Szolgálat, miben lehetek kedves segítségére?

- Marha vicces vagy –gúnyoltam ki, de azért mosolyogtam, mert végre hallhattam a hangját. - Figyelj már, az a helyzet, hogy..

Mielőtt megkérdezhettem volna, Leslie szó szerint kitépte az eszközt a kezemből, és ő folytatta tovább.

-       Holnap este, hat órakor találkozunk az Oxford Streeten, onnan elmegyünk egy elegánsabb étterembe, megvacsorázunk, utána indulhat a pörgés és a szórakozás. Benne vagy? Oh, remek!

Szinte száz százalékig biztos voltam abban, hogy nem várta meg Leslie a választ, hanem csak visszanyomta a kezembe, ő pedig hátrahagyva engem, elindult egy újabb adag salátáért.

-          Bocsi – húztam a számat, amiért csak nevetést hallottam a túloldalon. Jó érzés volt végre hallani Őt.

-          Semmi baj nincsen, komolyan. De úgy érzem, szükségem lesz egy kis felvilágosításra.  

       - Uh, ettől féltem én is – mosolyogtam. –Szóval. Röviden és tömören; Leslie beakarja nekem mutatni az új barátját egy gyertyafényes, romantikus vacsoránál. És, arra kért, hogy vigyelek Téged is, világos a helyzet, amire ismét rá tudott venni, ez a lány?! –a mondatom végét egy kissé már gúnyossá vettem, mivel pont visszaért a szobába a legjobb barátnőm.

Kinyújtotta rám a nyelvét, majd mellém ülve törökülésben, majszolni kezdte a szokásos ételét, a tévében szóló dallam kíséretében. Teljes szeretettel néztem őt, közben magamban hálát adtam az Istennek, hogy Őt még magam mellett tudhatom. Ám ekkor a telefonból kiszűrődő kacagás abba maradt, csak újra az a dörmögős hang szólalt meg.

-         Akkor ez most egy dupla randi lesz?

Nem tudtam, és nem is akartam rá válaszolni, mivel ekkor megéreztem, hogy füst szállingózik mindenfelé a lakásban. Azonnal elköszöntem, leraktam a telefont, majd kirohantam a konyhába. Felhúztam a kesztyűket, majd kirántottam a sütőben hagyott, szinte már korom-feketére sült kakaós süteményt, egyenesen a tűzhelyre. Próbáltam ellegyezni a szürke, tömör füstöt előlem, de nem igazán sikerült. Csak köhécselve az ablakokhoz fordultam, és mindet kinyitottam.

-         Van itthon poroltó készülék, ha esetleg bármelyik pillanatban felgyulladna a mi saját tervezésű brownie-nk? –állt meg a küszöbön Leslie.

Ekkor már nevettem az egészen, hiszen ha ő nincs itt, talán még a sütiről sem feledkezem el. Természetesen nem őt hibáztattam, hanem csakis magamat.

-         Nem hiszem el, hogy még egy browniet sem vagyok képes megsütni –fejemet fogva leültem az étkező asztalhoz. Barátnőm felé fordultam. –És most? Dobjam ki?

-          Nem, vigyük át a szomszédba, kínáljunk meg mindenkit, hátha rákot kapnak. Ester-t úgysem bírja senki.

Kitört belőlünk a jóízű nevetés, ami már hiányzott egy ideje az életemből.

-         Jaj, Istenem, hát persze hogy dobjuk ki! –lehajolt hozzám és olyan erővel ölelt át, hogy azt hittem, ott fogok összeroppanni, a kezeiben. –Ügyes voltál ma, büszke vagyok Rád.

Szorosabban körbefontam a karomat a vállán, és ő is így tett. Ott ölelkeztünk percekig, majd én felálltam, és egy lendülettel kiborítottam az összes édes-tésztát a szemetesbe. Felvettem a cipőmet, majd felvilágosítottam Les-t, hogy elszaladok a másik utcában lévő cukrászdába. Kiválasztottam a világ legfinomabb sütijeit. Úgy körülbelül hat szelet édességgel visszatértem a házunkba, ahol Leslie, már elővarázsolta a kis tányérokat és a villákat. Melegen elmosolyodtam, ahogyan csillogó szemeivel rám nézett, és magamban ismét hálát adtam azért, mert van nekem és az életem részévé vált.

Szinte a cukormérgezés érzésével hajtottuk a fejünket a párnára. Az egész estét majdnem végig beszélgettük és nevettük, valamikor pedig úgy döntöttünk, hogy ideje elaludni, csakhogy másnap ne kelljen foglalkozni annyit a fekete karikákkal a szemünk alatt.


Őszintén, nem vártam a holnap esti dupla randit. Akármennyire szerettem volna már találkozni Adammel, és Les hihetetlen, de mégis létező barátjával, valamiért rossz előérzetem volt az estével. De lehet, hogy csak az a sok édesség az agyamra ment, és kezdek paranoiás lenni.
Ezzel nyugtattam meg magamat, majd mély álomba merültem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése